Friday 26 June 2015

Warga Kota Tinggi Jangan Tercicir Rebut Peluang Pembangunan Di Pengerang

Friday 26 June 2015|08:00

KOTA TINGGI, 6 Jun- Penduduk Kota Tinggi akan menerima tempias projek pembangunan di Pengerang sekiranya cadangan bagi pembinaan jalan empat lorong daripada Bandar Penawar ke Kampung Makam dapat direalisasikan pada RMK 11 sebagai pemangkin pembangunan di Kota Tinggi.
Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid berkata, ia tidak mustahil jika waktu perjalanan daripada kawasan tersebut dapat disingkatkan daripada 90 minit kepada 45 minit.
Beliau yakin penjimatan waktu perjalanan untuk ke Pengerang bakal memberi impak besar buat penduduk di Kota Tinggi.
“Harapan kita dengan pembinaan jalan empat lorong ini Kota Tinggi tidak akan terasing dengan pembangunan bersepadu minyak di Pengerang. Kita tidak mahu warga Kota Tinggi tidak dapat manfaat pembangunan itu. “
Melalui pembangunan ini jugak akan memberi limpahan kegiatan ekonomi kepada penduduk tempatan dari segi  peluang – peluang pekerjaan, keusahawanan dan mampu menaikkan taraf sosi0 ekonomi penduduk tempatan secara sekata dan merata.
Beliau juga mengingatkan agar penduduk Kota Tinggi bersiap sedia menghadapi kepesatan pembangunan ekonomi tersebut agar tidak ketinggalan dalam menikmati limpahan sosio ekonomi tersebut.
“Manfaat pembinaan jalan ini juga boleh diterima penduduk di Tenggara dan Mersing,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Mesra Kota Tinggi © 2014