Saturday 27 June 2015

Jangan Jadi Penyebar Maklumat Salah

Saturday 27 June 2015|10:00


KOTA TINGGI 17 Jun – Masyarakat diingatkan supaya sentiasa berhati-hati dengan ancaman besar menerusi maklumat yang mudah diperoleh melalui teknologi canggih pada masa ini.

Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd. Haron Narrashid berkata, maklumat tersebar dengan pantas malah ada antaranya susah untuk ditapis sehingga masyarakat tidak tahu yang mana betul atau tidak.

Menurutnya, maklumat yang diterima boleh jadi maklumat yang betul dan dalam masa sama juga boleh jadi fitnah.

“Inilah yang kita khuatirkan, anak-anak kita mungkin cerdik tetapi kita bimbang mereka menerima maklumat yang tidak betul.

“Malah kita sendiri tidak tahu apa maklumat yang diterima anak-anak kita. Oleh itu, janganlah kita jadi penyebar sesuatu maklumat yang tidak sahih,” katanya semasa merasmikan Program Kelas Tahsin dan Bimbingan Imam-Imam di Masjid Felda Simpang Waha, dekat sini baru-baru ini.

Pada majlis itu, beliau turut menyampaikan sumbangan berjumlah RM64,000 kepada 28 masjid dan 36 surau yang terdapat dalam kawasan Parlimen Kota Tinggi bagi menjalankan aktiviti sepanjang Ramadan ini.

Yang turut hadir Pegawai Penyelaras Pentadbiran Masjid dan Surau Daerah Kota Tinggi, Ahmad Sudar; Ketua Kampung Felda Simpang Waha, Ab. Rahim Tasrip dan Ketua UMNO cawangan Felda Simpang Waha, Paimin Juraimi. – Utusan

No comments:

Post a Comment

Mesra Kota Tinggi © 2014