Monday 6 July 2015

"Malang Tak Berbau"

Monday 6 July 2015|13:48


KOTA TINGGI - Seorang penunggang motosikal maut selepas terkena kayu palang bumbung lori yang terjatuh secara tiba-tiba dalam kejadian di Kilometer 4.8 Jalan Teluk Ramunia-Tanjung Pengelih, semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Rahmat Othman berkata, kemalangan maut itu berlaku kira-kira jam 10 pagi melibatkan sebuah motosikal jenis Yamaha dengan sebuah lori Treller jenis Hino.

Menurutnya, mangsa penunggang motosikal, Koo Ah Cheng, 62, beralamat di Nombor 3 Jalan Pantai, Sungai Rengit, maut di tempat kejadian kerana cedera di kepala.

“Kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal yang dalam perjalanan dari arah Tanjung Pengelih menghala ke Sungai Rengit terkena kayu palang bumbung lori yang jatuh tiba-tiba semasa lori itu dalam perjalanan ke arah Tanjung Pengelih.

“Siasatan awal mendapati kayu tersebut terkena kepala penunggang motosikal menyebabkan mangsa meninggal di tempat kejadian.

“Hasil siasatan mendapati tempat kejadian merupakan jalan lurus, jalan dua hala dan semasa kejadian keadaan cuaca baik dan terang,” katanya.

Tambahnya, mayat mangsa di bawah ke Hospital Kota Tinggi untuk bedah siasat dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Berita dan gambar dari Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Mesra Kota Tinggi © 2014